Vilkår og betingelser
1. Anvendelsesområde
For alle bestillinger via vores online butik gælder de følgende vilkår og betingelser. Vores online butik henvender sig udelukkende til forbrugere.
En forbruger er enhver fysisk person, der indgår en retsakt til formål, der overvejende ikke kan tilregnes hverken deres erhvervsmæssige eller selvstændige erhvervsmæssige aktivitet. En erhvervsdrivende er en fysisk eller juridisk person eller en retsberettiget personerselskab, der handler i udøvelsen af deres erhvervsmæssige eller selvstændige erhvervsmæssige aktivitet ved indgåelse af en retsakt.
2. Aftalepartnere, Aftalens indgåelse
Købekontrakten indgås med myfelt GmbH.
Ved at sætte produkterne i onlinebutikken afgiver vi et bindende tilbud om indgåelse af denne kontrakt. Du kan først lægge vores produkter uforpligtende i indkøbsvognen og når som helst korrigere dine oplysninger før du sender din bindende bestilling ved at bruge de korrektioner, der er angivet og forklaret i bestillingsprocessen. Aftalen indgås, når du accepterer tilbuddet om de varer, der er inkluderet i indkøbsvognen ved at klikke på bestillingsknappen. Umiddelbart efter afsendelse af bestillingen modtager du en bekræftelse via e-mail.
3. Kontraktssprog, Opbevaring af kontrakttekst
De sprog, der er tilgængelige for indgåelse af kontrakten, er tysk og engelsk.
Vi opbevarer kontraktteksten og sender dig bestillingsdataene og vores vilkår og betingelser via e-mail. Af sikkerhedsmæssige årsager er kontraktteksten ikke længere tilgængelig over internettet.
4. Leveringsbetingelser
Udover de angivne produktpriser kan der opstå forsendelsesomkostninger. Du kan finde nærmere oplysninger om eventuelle forsendelsesomkostninger i tilbudene.
Du har som udgangspunkt mulighed for at afhente hos myfelt GmbH, Brunnenstraße 29, 10119 Berlin, Tyskland i de nedenfor angivne åbningstider: Mandag-fredag 11-18 og lørdag 11-14.
Vi leverer også til pakkestationer.
5. Betaling
I vores butik er de følgende betalingsmetoder tilgængelige:
Forudbetaling
Ved valg af betalingsmetoden forudbetaling giver vi dig vores bankoplysninger i en separat e-mail, og vi leverer varerne efter modtagelsen af betalingen.
Kreditkort
Ved afgivet bestilling oplyser du dine kreditkortoplysninger. Efter du er blevet legitimert som den retmæssige kortindehaver, gennemføres betalingstransaktionen automatisk, og dit kort bliver debiteret.
SEPA-tilmeldingsordning
Ved afgivelse af bestillingen giver du os en SEPA-tilmeldingsordre. Vi vil informere dig om datoen for kontoudtrækningen (såkaldt forhåndsmeddelelse). Ved indgivelse af SEPA-tilmeldingsordren beder vi vores bank om at påbegynde betalingstransaktionen. Betalingstransaktionen udføres automatisk, og din konto debiteres.
Kontoudtrækningen sker efter forsendelse af varerne.
Fristen for forhåndsmeddelelse om datoen for kontoudtrækningen (såkaldt forhåndsmeddelelsesfrist) er 14 dage.
PayPal, PayPal Express
I bestillingsprocessen bliver du omdirigeret til online-udbyderen PayPals hjemmeside. For at kunne betale fakturabeløbet via PayPal skal du være registreret der eller registrere dig, legitimere dig med dine adgangsoplysninger og bekræfte betalingsordren til os. Efter afgivelse af bestillingen i butikken beder vi PayPal om at påbegynde betalingstransaktionen.
Betalingstransaktionen udføres automatisk af PayPal umiddelbart derefter. Yderligere oplysninger får du under bestillingsprocessen.
Sofort
Efter afgivelse af bestillingen bliver du omdirigeret til online-udbyderen Sofort GmbHs hjemmeside. For at kunne betale fakturabeløbet via Sofort skal du have en online-bankkonto, der er aktiveret til netbank, legitimere dig passende og bekræfte betalingsordren til os. Yderligere oplysninger får du under bestillingsprocessen. Betalingstransaktionen udføres straks af Sofort, og din konto debiteres.
Amazon Pay
I bestillingsprocessen bliver du omdirigeret til online-udbyderen Amazons hjemmeside, inden bestillingsprocessen afsluttes i vores online butik. For at kunne gennemføre bestillingsprocessen via Amazon og betale fakturabeløbet, skal du være registreret der eller registrere dig, og legitimere dig med dine adgangsoplysninger. Her kan du vælge den leveringsadresse og betalingsmetode, der er gemt hos Amazon, bekræfte brugen af dine data af Amazon og betalingsordren til os. Derefter bliver du omdirigeret tilbage til vores online butik, hvor du kan afslutte bestillingsprocessen.
Umiddelbart efter bestillingen beder vi Amazon om at påbegynde betalingstransaktionen. Betalingstransaktionen udføres automatisk af Amazon. Yderligere oplysninger får du under bestillingsprocessen.
6. Ejendomsforbehold
Varerne forbliver vores ejendom, indtil den fulde betaling er modtaget.
7. Transportskader
Hvis varer leveres med synlige transportskader, bedes du straks reklamere over sådanne fejl til leverandøren og hurtigst muligt kontakte os. Manglende reklamation eller kontakt har ingen konsekvenser for dine lovmæssige krav og deres håndhævelse, især dine garantirettigheder. Du hjælper os dog med at kunne gøre vores egne krav gældende over for transportøren eller transportforsikringen.
8. Garanti og garantier
Der gælder lovgivningen om mangelansvar. Oplysninger om eventuelle yderligere garantier og deres præcise betingelser findes på hvert produkt og på særlige informationssider i onlinebutikken.
9. Ansvar
For krav på grund af skader forårsaget af os, vores lovlige repræsentanter eller hjælpere er vi altid uden begrænsninger ansvarlige
- ved skade på liv, krop eller sundhed,
- ved forsætlig eller groft uagtsom tilsidesættelse af pligter,
- ved garanti, såfremt det er aftalt, eller
- hvis anvendelsesområdet for produktansvarsloven er åbnet.
Ved overtrædelse af væsentlige kontraktforpligtelser, hvis opfyldelse gør korrekt gennemførelse af kontrakten overhovedet muligt, og som kontraktpartneren regelmæssigt kan stole på (kardinalpligter) gennem let uagtsomhed fra vores side, vores lovlige repræsentanter eller hjælpere er ansvaret beløbsmæssigt begrænset til den forudsigelige skade ved indgåelsen af kontrakten, som der typisk må forventes. I øvrigt er krav på erstatning udelukket.
10. Adfærdskodeks
Vi har underkastet os følgende adfærdskodekser:
Trusted Shops kvalitetskriterier http://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf
11. Tvistbilæggelse
Den Europæiske Kommission stiller en platform til online tvistbilæggelse (OS) til rådighed, som du kan finde her https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Forbrugere har mulighed for at bruge denne platform til at bilægge deres tvister.
Til bilæggelse af tvister, der stammer fra en kontrakt med en forbruger eller om et sådant kontraktforhold overhovedet eksisterer, er vi forpligtede til at deltage i tvistbilæggelsesprocedurer foran en forbrugerklageinstans. Den kompetente instans er den generelle forbrugerklageinstans for center for mæglingsarbejde e.V., Straßburger Straße 8, 77694 Kehl am Rhein, www.verbraucher-schlichter.de. Vi vil deltage i en tvistbilæggelsesprocedure foran denne instans.